Uncategorized

Internetowe sposoby promocji hoteli

W branży HoReCa obserwować można dużą konkurencję, zwłaszcza w przypadku hoteli i restauracji w dużych ośrodkach turystycznych. W takich miejscach obiekty starają się na różne sposoby zachęcić potencjalnych gości do wyboru właśnie tej, a nie innej oferty. Jednym z takich narzędzi promocji jest także internet. W globalnej sieci hotele mogą kierować swoją ofertę do klientów z całego świata, a oto sposoby działań w internecie wykorzystywane przez hotele do promowania swojej oferty.

 

Współpraca z influencerami

To coraz popularniejszy sposób na promowanie swoich usług wśród hoteli. Obiekty zapraszają influencerów zajmujących się tematyką hotelową, turystyczną czy lifestylową na kilkudniowy pobyt, w zamian za to influencerzy wydają opinię o danym hotelu, promują go na swoim  blogu, vlogu czy kanale social media. W przypadku takiej współpracy liczy się odpowiedni dobór influencera do grupy docelowej, do której chce dotrzeć dany obiekt.

 

Fanpage na Facebooku i inne social media

Innym sposobem promocji hotelu jest działalność w ramach social mediów. Dzięki profilom hotele mogą nawiązywać relacje ze swoimi klientami, poszerzać grono swoich odbiorców czy promować swoje usługi. W przypadku profili w mediach społecznościowych hotele mogą także pochwalić się swoimi osiągnięciami, zamieszczać zdjęcia pokoi czy organizowanych eventów, czy wreszcie zachęcać swoich gości by dzielili się zdjęciami z pobytu w danym ośrodku. Istnieją także firmy, których domeną jest – prowadzenie fanpage turystycznych.

 

Pozycjonowanie strony www

W zasadzie współcześnie nie ma już hotelu, który nie posiadałby własnej strony internetowej, jednak samo jej posiadanie nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Gwarantuje go natomiast pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google, po wpisaniu np. noclegi w … czy hotele w … Pozycjonowanie to szereg czynności, które zmierzają właśnie do tego, aby strona hotelu pojawiła się na dane słowa kluczowe jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

 

Google AdWords

Google AdWords to alternatywa dla pozycjonowania, bowiem o ile pozycjonowanie strony to proces długotrwały, o tyle wysokie miejsca w wyszukiwarce na zadane słowa kluczowe można także uzyskać dzięki płatnej reklamie w Google. Dzięki takiej kampanii strona będzie pojawiała się na jednym z trzech pierwszych lub ostatnich miejsc wyników wyszukiwania – jej wadą jest to, iż jest ona oznaczona jako reklama, czego nie ma w przypadku pozycjonowania.

 

Serwisy turystyczne

Współpraca z serwisami turystycznymi i zlecanie im artykułów sponsorowanych działa w sposób podobny jak współpraca z influencerami. Obok artykułów sponsorowanych obiekty mogą także zakładać swoje profile na portalach turystycznych gdzie ocenia się miejsca. Dzięki pozytywnym opiniom na takim portalu hotel może zyskać wielu klientów.

 

Serwisy rezerwacyjne

Innym sposobem, które nie wolno poniechać jest posiadanie profilu na serwisie, czy jeszcze lepiej serwisach pośredniczących w rezerwacji miejsc. Obecność w takich witrynach znacznie zwiększa szanse pozyskania klientów.